Saturday, July 21, 2007

Iqra: Edisi Pertama

Mulai hari ini, saya akan sedaya upaya memasukkan hiper pautan berita dalam bahasa Melayu untuk pembacaan awda semua. Saya namakan segmen ini sebagai segmen 'Iqra' agar kita tidak lupa bahawa kalimat 'Iqra' adalah wahyu pertama Allah kepada Nabi Muhammad S.A.W.

+++

Tanpa menggunakan kemudahan RSS Feeds, berikut adalah tajuk-tajuk berita (bahasa Melayu) dan hiper pautannya untuk bacaan pelajar-pelajar semua. Walau bagaimanapun pada takat ini, sumber berita atas talian yang dimanfaatkan diambil dari negara jiran. Saya harap tidak ada isu yang timbul di sini.

Pecah kaca,
pecah gelas;
Lepas baca,
harap balas.



Berita Harian (http://www.bharian.com.my/)


  1. Tajul Muluk adalah Sains.
  2. Empat Kedai Batal Jual Buku Harry Potter.

Utusan Malaysia (http://www.utusan.com.my/)

  1. Peminat Harry Potter Berkhemah, Kemunculan Diramal Kurang Menyerlah.
  2. Beckham Tangguh Aksi Jumpa Chelsea.
  3. Haneef Cabar Kad SIM Jadi Asas Dakwaan.

Berikut pula disajikan hiper pautan laman-laman web berita tempatan (bahasa Inggeris).

  1. www.brudirect.com
  2. www.ranoadidas.com

Selamat membaca.

2 comments:

9186/01 said...

Tulis pendapat awda mengenai segmen Iqra di sini. Adakah awda setuju jika segmen ini diteruskan? Kenapa?

9186/01 said...

Komen saya:

Sebenarnya saya baru tahu yang Tajul Muluk seerti dengan geomancy atau Feng Shui. Awda bagaimana?